Feb 14, 2010

The Loving Spirit...!!!0




I am here
I am there
I am everywhere
I am in the air
There is no place to spare
I am only here to take care
So please treat me fair
I am not a nightmare
I am just one of those spirits which we call rare
And after passing away this is all the tare
For my soul has got no lair
But to stay here
To be very near
Baby, there is nothing to fear
And no burden to bear
Just , believe I am here
I am there
I am everywhere.


Baskouta:

Who said by death love comes to an end

26 التعليقات:

Anonymous said...

اية الخيلة دي

ما تقعدي ف حتة خيلتينا

هنا وهناك ناقص تطلعي من الحنفية

وكمان بيبي

يعني الجدع زي الحيطة وتقولي بيبي

فلسع ياض

Baskouta said...

مصري جدا
صباااح الخير
كدة برضه انا خيلتكوا
ده انا هنا وهنا وفي كل حتة علشان بحب التدوين وبحبكوا
اوك
اوك
وبعدين انا مالي واحدة وبتقول لحبيبها بيبي ...انا مالي انا بس بألف القصيدة اكيد يعني مش انا اللى مت وروحي مدوخاه ورايحة جاية معاه

بس تعرف اعتقد انه احساس حلو لو مت وبقيت روح قمر كدة زي اللى في الصورة وبرضه هقوله بيبي

تحياتي البسكوتية الصباحية

محمد فؤاد (صاحب عمود النور) said...

حلوة قووووووى
Just , believe I am here
I am there
I am everywhere

مهو مش بعد دا كله يبقى مش شايفك دا يبقى اعمى
ههههههههههههههههههه

تسلم افكارك

adel said...

LOL
My guardian angel
hehehe
remember (Peter Pan) :D:D
i need one of this angles :D:D

فاتيما said...

بت يا بساكيتووووووو


تعرفى اقولك على حاجة ؟؟؟


العسولة دى شبههك قوى و لايقة عليكى تتحط صورتك اكتر من صورة البنت الزعلانة

انتى شبه الجنية الصغنونة دى
بنشرى البهجة و الفرح و تخيلينا بس مش زى سى هانى ما قال
لأ ....انتى بتفكرينا ببراءة و رقة المشاعر يا بسكوتى

فكرة تشيلى الصورة القديمة و حطى دى
أصلها شبههك قوى يا عيون ماما

بحبك

و النهاردة حسيتها غنوة مش شعر او نثر
فيها خفة تناسب الحركة و الشقاوة و الجمال اللى ف الحكاية

حبيبتى و بنتى يا ناس

بحبك برضو

Tears said...

Lovely, tender and sweet like you :)

Anonymous said...

شكلى هروح اخد درس انجليزى
عشان اترجم ههههههههه

حلوة اوى

SHAPE YOUR LIFE (ABOALI) said...

هههههههههههههههههههه
ده ايه الكلام البسكويتى الرقيق ده

جميل والله الكلام وايضا تذوق اللغه الانجليزيه ومتعتها فى التعبير عن المشاعر.......بس ده ميمنعش اننا نشوف نتاج بسكويتى محلى وعربى من الشعر اكيد هيكون مميز ايضا واحساسه رائع..

مدونه لذيذه يا بسكوته وفعلا طعمها جميييييييييييييل....ربنا يوفقك

ستيتة said...

بساكينو

جميلة قوي
انا عاوزة واحدة من دول
كنت بحلم بيها وانا صغيرة
بس الوصف تحفة

I am just one of those spirits which we call rare
And after passing away this is all the tare

مساؤك شيكولاتة يا بسكوووووووووتة

راء said...

الله الله عليكي يا بستوتة بالشوكولاااااااته :)

ايه يبنتي الابداع والجمال ده :)

ربنا يوفقك كمان وكمان وةتدينا من ده كتير

فكرة جناااان

Baskouta said...

صاحب عمود النور
ميرسي يا محمد على الكومنت
تسلم
مبسوطة انها عجبتك
تحياتي البسكوتية

Baskouta said...

Adel
Hello my dear
Yea sure I remember
those fairies are the best of those cartoons.
Wish you one on them so beautiful and naughty.
Regards
Your sis
Baskouta

Baskouta said...

ماما فاتيما
حبيبة قلب البسكوتة
وحشتيني
ربنا يخليكي يا مامتى بقا انا عسولة زي الجنية الطعمة دي

والله ده انتى اللي بتنشري في حياة كل اللى تعرفيهم البهجة

انا هغير الصورة الحزينة بصورة الجنية انتى تؤمري يا مامتي
بنوتك

Baskouta said...

Tears
Thanks sweetie
you are so sweet.
Regards
Baskouta

Baskouta said...

Star
ليه يا قمراية درس انجليزي
انتى تؤمري وانا انزلك الترجمة
يعني احنا عندنا كم ستار
ميرسي على الكومنت وعلى المتابعة
تحياتي البسكوتية

Baskouta said...

Mr.Aboali
اهلا وسهلا حضرتك منور المدونة
ميرسي على راي حضرتك
بجد اسعدنى جدا
اما عن الناتج المحلي العربي
فانا لا اعتقد
اصلي مليش في العربي اوي
كل ما يربطني بها هو انتى بترجم منها واليها
اه اتقنها بس في نطاق عمليكمترجمة انما انى اصيغها بالشكل اللي يعبر عن مشاعري فده بقا اللى مش ممكن ابدا
حاولت بس محستش

مرة تانية نورتني
بس اوعد حضرتك بانتاج عالمي بلغة اخرى قريبا بس بعد ما اخلص كورسات الاسباني

وطبعا وقتها محدش هيقرب للمدونة
واحتمال الناس تعلن المقاطعة
ويرفعوا شعار هو احنا كنا قادرين على الانجليزي لما تكتبيلنا اسباني واه ياني ياني

تحياتي البسكوتية

Baskouta said...

د\ستيتة حبيبتي
وحشاااااني
ازيك يا دكتورتي الحبيبة
انا مبسوطة ان القصيدة الجنية دي عجبتك
ميرسي لحضرتك
انا كمان كنت دايما احلم بانى جنية في عالم كرتون

تحياتي البسكوتية لمهرة وعفروتو

Baskouta said...

Just smile
هالوووو يا جميلة
ميرسي على الكلام الحلو والتشجيع
نورتيني
انتى اللى سمايل المدونات كلها
ميرسي
تعالي كتييييير
تحياتي البسكوتية

hend mossallam said...

حلوووووووووووووووه اووي يا قمر


تحياتي

Baskouta said...

The crazy one
Hello ya sweetie
welcome to my blog
منوراني والله
مبسوطة ان البوست عجبك
ومبسوطة اكتر بزيارتك
تعالي كتير ونوريني
تحياتي البسكوتية

Remas said...

حلوة اوى القصيدة الجنية دى يا بسكوتى

I am here

I am there

I am every where
عاجبنى اوى اوى الكلام دا


بس انا قلقانة عليكى انتى فين ياتوتة

وحشانى وعاوزه اطمن عليكى اوى

مش بعرف يومى يعدى كدا من غير بسكوتاية عسوله بالشيكولاته والبندق

طمنينى عليكى ياقمر بليييييز

Remas said...

صباح الخير يا بسكوته

انتى فين يا توتة

انا قلقانة عليكى جدا

يارب تطمنينى بسرعة لانى كدا هاتجنن

بحبك جدا ووحشانى جدا جدا

Baskouta said...

ريما حبيبتي
ربنا يخليكي ليا يا قمراية
انا مش عارفة اقولك ايه على اهتمامك ده
انا هنا اهو واسفة لو قلقتك انا بس اتشغلت كم يوم بسبب سفري للقاهرة علشان كورس الاسباني انا حتى لسة مرجعتش اسماعيلية انا بكتبلك من البيت في مصر الجديدة

الكورس والشغل بس اخرنى عنكم
بس انا مقدرش اقلقك عليا
ان شاء الله شوية وتلاقيني بكتبلكم شعر بالاسباني

ادعيلي اتقن الاسباني كدة زي الانجليزي

انتى كمان وحشتيني يا سينيورا ريما
استا لا بيستا

معناها الى اللقاء بالاسباني
تحياتي البسكوتية الاسبانية

Remas said...

بسكوتة حبيبتى

اخيرا اتطمنت عليكى ياقمر

يارب يارب تبقى احسن من الاسبانين في الاسبانى

ربنا يوفقك ياقمر لانك تستاهلى كل خير

وبعدين ازاى انتى في مصر الجديدة ومش تقولى ياتوتة
مش كنتى تقولى علشان اشوفك

المهم ياقمر انى اتطمنت عليكى ويارب دايما تكونى بخير
ووحشتينى جدااااااااااااا

Humman being said...

Baskouta..
what a lovely words...
i think this man is sooo lucky..to find a waman who is existing every where on his life even as a spirit

Baskouta said...

Shaimaa
Thanks ya sweetie
I am happy you liked my words.
When we love we do our best to share every tiny thing with our lovers.
Come again sweetie
تحياتي البسكوتية