Nov 30, 2009

Once more I am all alone.



Please most dreadful time , I got enough of this awful pain.
My mind , my heart and my soul are no more able to sustain.

all along my way You have been spreading cruel thorns.
Do not you feel that those dark nights got to have some morns.

Do not you feel tired of striking me severely in my hopes.
Do not you want to stop weaving and wearing these evil robes.

Ok, keep going on your evil and I am surrendering till death.
Because I am now convinced that fighting you is only a myth.

I expected my love to support me so that we fight together.
But, he told me that his sailing boat is riding another river.

And here I am once more facing you all alone.
All what I got is the hurting bitterness moan.

17 التعليقات:

فاتيما said...

صباحك ورد يا بسكوتى
حلوة قوى فكرة
محاربة القسوة بالحب
و الأستمرار فى إبحارك
و لو فى مجرى آخر ...
اللى غالباً هيكون هو الأتجاه الطبيعى
بعد كل هذا الألم
هو كام قلب اللى عندنا اساساً
عشان نعذبه كدا ؟!!!
خالص حبى يا حبيبتى

Baskouta said...

انا كدة صباحي فعلا احلى صباح
علشان صباحي كدة بقا صباح فاتيما
طيب بالذمة في احلى من كدة
والله يا فاتيما انا بفرح اوي لما بشوفك هنا
بتنوري قلبي قبل مدونتي

ميرسي يا جميل على تعليقك

هو فعلا قلب واحد بس بجد حمال أسية
يلا بقا نصيبه كدة هنعمله ايه

صباحك احلى صباح يا فاتومتي

Baskouta said...

بس يا فاتومتي
المعني اللي كنت عاوزة اقوله في القصيدة دي
اني تعبت من قسوة الزمن اوي وتقريبا خلاص باعلن استسلامي
لانى توقعت الحب يساندني في مواجهتي لقسوة الزمن لكن هو تخلى عني وقالي ان طريق غير طريقي واننا كدة خلاص بقيت وحيدة مرة تانية في مواجهة الزمن ولم يبقى لي سوى اهة المرارة المؤلمة


شوفتي بقا اديني برضه بترجم
واضح ان مهنتي كمترجمة اثرت عليا للحد اللى يخليني بترجم طول الوقت
واضح ان مهنتي بتطاردني اينما كنت حتى وانا بين اشعاري
تحياتي

Baskouta said...

عارفة يا فاتيما انا بسمع ايه دلوقت
بسمع فايزة احمد
أنا قلبي اليك ميال

وكل ما تيجي الاغنية عند الجزء اللى بيقول

ومليت الدنيا عليا ود وحب وحنية
خليتني احب الدنيا طول ايامي ولياليا

بتصعب عليا نفسي اوي كل ما احس ان اد ايه حلمي كان بسيط ... حلم بالود والحب والحنية

انا بحب الاغنية دي
مش عارفة ليه حبيت اقولك
يمكن علشان اناطول عمري لما ببقا مستمتعة بحاجة بحب اشارك الناس اللي بحبهم فيها
يمكن حبيت اقولك انك بقيتي من ضمن الناس دول

Anonymous said...

how r u today
i hope you r fine

nice post

Baskouta said...

Mr.Blackshwak
Thanks for the nice comment.

VÖltaa said...

لا تصدقىحلوة
خصوصا اول سطرين
جامدين اوى

keep up basakeeto :)

Baskouta said...

يا سلام يا محمد
محسسنى انك اول مرة تقرالي حاجة تعجبك
لا تصدقي حلوة

لا والله كتر خيرك
ههههههههههه
عموما ميرسي على الكومنت

وميرسي على بساكيتو

فاتيما said...

بسكوتى يا حبيبتى
معلش انا مش هلحق اقرى ردودك دلوقتى عشان خارجة خلاص
رايحة فرح الشنكوتى
عقبالك يا رب
لما أرجع فى الروقان أبقى أقرى و اتمحص
و أرد
خالص حبى مؤقتا بس

Cute Kitty **sookra said...

بسكوته العسل
كلامك جه على نفس الاحساس
انا كمان قلبى وعقلى وروحى وكل حاجه فيا وجعتنى
كان فيه بيت شعر بحسه اوى لنزار وكان نفسى ابطل احس بيه
كان بيقول
تعبت من اوراقى واقلامى ودفاترى
تعبت حتى من تعبى
انا كمان تعبت من تعبى هاسيب الدنيا تاخد مركبى فى اى اتجاه وموش هاقاوم
على فكره انا بحب الانجليزى موت
وانا مدرسه انجليزى مع ايقاف التنفيذ
هههههههههههههه
كل حاجه فى حياتى مع ايقاف التنفيذ

Baskouta said...

سكرتي السكرة
انا مبسوطة اوي ان انا وانتي فيه بينا شيء مشترك
طبعا اكيد اقصد الشيء الحلو مش الالم
يعني ان انتي مدرسة لغة انجليزية
وانا مترجمة لغة انجليزية برضه يعني احا ولاد كار واحد
انا كمان يا سكرة تعبت من كتر التعب
هو ليه كدة كله تعب تعب مفيش حاجة مرة واحدة بس تصدف وتبقا حلوة

حاسة اننا هنكون اصدقاء بجد
تحياتي المسكرة لاحلى سكرة

فاتيما said...

ازيك يا بسكوتااااا
فرح شنكوتى كان حلو قوى
عقبالكن يا بنااااات
انتى و سكرة
و كل الحبايب يا رب
بتسمعى فايزة أحمد ؟!!!
أنا كدا هحبك قوى قوى قوى
انا بعشق الحنان اللى ف صوتها
و بخصوص الترجمة ..مبلاش بستفة بقى
قولنا ثقافتنا يوغسلافى ..الله !!!
يا حبيبتى ساعات الواحد بيكون
من الغباء اللى يخليه يصادف الحب
و بعدين يهدره و يضيعه بمنتهى العبط
بعدين يندم
او يكمل استهباله للآخر و ميندمش
فى الحالتين يبقى ميستاهلشى زعلك
والحكاية بتكون وقتية
و عمرها قصير و مش مكتوبالك
و لا مكتوبة لقلبك غير إن
تكون دى نهايتها
و بس
متعرفيش ربنا كاتب الخير فين
كل اللى بيطلع علينا للأسف
وقتها هو الحزن و الأفتقاد
أصل محدش بيحب النهايات التعيسة
و الا يبقى مش طبيعى ...احنا بشر
و دا وضع منطقى
و المنطقى اكتر اننا لا نستعذب الالم
لمدة طويلة و الا قتلنا
أسعد الله قلبك دائما
و قلل من القسوة ممن حولك
خالص حبى يا بسكوتى

December 1, 2009 3:13 AM

Word verification
Visual verification
Listen and type the numbers you hear

ازيك يا بسكوتااااا فرح شنكوتى كان حلو قوى عقبالكن يا بنااااات انتى و سكرة و كل الحبايب يا رب بتسمعى فايزة أحمد ؟!!! أنا كدا هحبك قوى قوى قوى انا بعشق الحنان اللى ف صوتها و بخصوص الترجمة ..مبلاش بستفة بقى قولنا ثقافتنا يوغسلافى ..الله !!! يا حبيبتى ساعات الواحد بيكون من الغباء اللى يخليه يصادف الحب و بعدين يهدره و يضيعه بمنتهى العبط بعدين يندم او يكمل استهباله للآخر و ميندمش فى الحالتين يبقى ميستاهلشى زعلك والحكاية بتكون وقتية و عمرها قصير و مش مكتوبالك و لا مكتوبة لقلبك غير إن تكون دى نهايتها و بس متعرفيش ربنا كاتب الخير فين كل اللى بيطلع علينا للأسف وقتها هو الحزن و الأفتقاد أصل محدش بيحب النهايات التعيسة و الا يبقى مش طبيعى ...احنا بشر و دا وضع منطقى و المنطقى اكتر اننا لا نستعذب الالم لمدة طويلة و الا قتلنا أسعد الله قلبك دائما و قلل من القسوة ممن حولك خالص حبى يا بسكوتى
آه قبل ما انسى
مبروك على النيولوك
لطيف قوى و شبههك فى رقته

فاتيما said...

بسكوتى
التعليق اللى فات دا
بتاع إمبارح
و اول امبارح
و الحمدلله المشكلة إتحلت
عشان نعرف نخاطب الشعب المصرى الجميل
متمثلاً فى بسكوتى حبيبتى
صباحك نور و هنا
يا حبيبتى

Baskouta said...

فاتومتي الجميلة نورتي قلبي قبل مدونتي
انا مبسوطة ان شكل المدونة الجديد عجبك
انتي اللى رقيقة والله
بمناسبة فايزة احمد انا مبسوطة انك بتشاركيني حبي ليها
اما بقا كلامك عن ان ممكن الانسان يقابل الحب ويضيعه فانا متفقة معاكي جدا
بس حقيقي بستغرب ليه ممكن الانسان يضيع منه احلى حاجة ممكن تحصله

على رايك يا فتومتي محدش عارف الخير فين

على فكرة بجد كنتي وحشاني موووووووووووووت
بوسة كبيرة ليكي يا قمر
اه عاوزة اسالك هو التجمع بتاه البؤجة
هيكون فييييييين؟

فاتيما said...

صباحات رايحة جاية
كلها نور و خير يا حبيبتى
بصى يا ستى
لازم الشكل الجديد يعجبنى
و انتى هتختارى حاجة متعجبنيش ؟؟!!!
دا اولا
ثانياً بقى
التجمع بتاع البؤجة يا حبيبتى
كل تفاصيله هكتبها فى بوست عندى
بس اول ما وش الخير داليا قوس قزح تعلن عن التاكيد النهائى للمعاد و المكان
هستنى اشوف التاكيد دا عندها و بعدين هكتب بوست لكل الاحباب
و انتى من اول الناس دول
و هتعرفى اكيد
بس مبدئياً
لو زى البؤجة اللى فاتت
هيكون فى جمعية خيرية فى الزهراء
اللى قبل المعادى كدا
بنركبلها المترو و العنوان مش هيتوه حد إن شاء الله
سؤالك معناه إنك بتفكرى تيجى ؟؟
ياااااريت
عشان أشوفك
هفرح قوى و لو مش عندك حاجة
للتبرع مجراش حاجة ..مجييك كفاية
خالص حبى يا بسكوتى

Baskouta said...

اكيد يا قمر بفكر اجي
انا نفسي اشوفك اوي واتعرف عليكي اكتر ده غير ان المشاركة في اي عمل فيه خير ده شيء يسعدني جدا
واني اشوف عدد من زملاء التدوين شيء حلو جدا

هستنى التفاصيل وهنبقا نتبادل ارقام الموبايلات علشان تاكيد العنوان والموعد وكمان علشان متوهش منكم انتي عارفة انا هجيلكم من اسماعيلية
يعني لازم حضرتك تبقي المرشد بتاعي عبر الهاتف
ان شاء الله ربنا ييسر الحال واجي واشوفكم كلكم ويبقا يوم كله خير وبركة ونقدر نسعد حد
اااااااااااااامين

Baskouta said...

فاتومتي

انا مش ممكن ازعل منك يا جميييييييييل
وشوقتيني للمفجأة